Verlenging aanstelling vaste gastdirigent Stéphane Denève.

Wij zijn blij om bekend te kunnen maken dat, na het succes van zijn eerste termijn van vier jaar,  het contract van Stéphane Denève als vaste gastdirigent van het Radio Filharmonisch Orkest is verlengd tot en met seizoen 2030-2031. Met zijn energie, muzikale visie en sterke band met het orkest heeft Stéphane Denève zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een onmisbare artistieke partner.

We kijken ernaar uit om deze bijzondere samenwerking de komende jaren voort te zetten, in Hilversum, in TivoliVredenburg in Utrecht, in het Concertgebouw in Amsterdam en ver daarbuiten.

“Het Radio Filharmonisch Orkest is, voor mij, een bijzonder verfijnd ensemble, fantasierijk, genereus en flexibel. Elke samenwerking voelt als een avontuur, gedreven door gedeelde nieuwsgierigheid en ambitie. Daarom ben ik dankbaar en verheugd dat we zullen blijven voortbouwen aan onze artistieke samenwerking tot en met 2031”, aldus Stéphane Denève.

“Stéphane is een musicus met een uitzonderlijke muzikale verbeeldingskracht en integriteit. In de afgelopen jaren heeft hij een sterke en inspirerende band met het orkest opgebouwd, waarbij hij de musici op de best mogelijke manier weet uit te dagen en te inspireren. We zijn trots en dankbaar dat we deze samenwerking kunnen voortzetten en kijken uit naar de muzikale avonturen die voor ons liggen,” aldus Simone Meijer, directeur Stichting Omroep Muziek.

Over Stéphane Denève
Stéphane Denève staat bekend om zijn liefde voor Franse muziek, en is daarnaast een gepassioneerd voorvechter van muziek uit de 21ste eeuw. Sinds seizoen 2023-2024 is hij vaste gastdirigent van het Radio Filharmonisch Orkest. Daarnaast is hij music director van het St. Louis Symphony Orchestra en artistiek leider van de New World Symphony in Miami. Denève studeerde aan het Conservatoire de Paris en werkte al vroeg in zijn carrière samen met grote dirigenten als Georg Solti, Georges Prêtre en Seiji Ozawa.

 

 

Volg ons op social media